Обираючи професію, варто враховувати не лише власні вподобання, а й популярність конкретного виду діяльності на ринку праці. Це допоможе уникнути проблем з працевлаштуванням та дозволить розрахувати приблизний розмір свого майбутнього доходу.
Особливості сучасного ринку праці
Поява високотехнологічних машин та роботів призвела до того, що сучасний ринок праці зазнав величезних змін. Деякі професії швидко втрачають популярність, а натомість виникають нові спеціальності, пов’язані з розвитком новітніх технологій та стрімкою автоматизацією багатьох галузей життя. Які ж спеціалісти мають найбільший попит на сучасному ринку праці?
Системний аналітик
У сфері промисловості та виробництва стрімко зростає попит на фахівців, які виконують детальний аналіз діяльності компанії та на основі отриманих даних складають прогноз її подальшого розвитку. Системні аналітики вносять рекомендації стосовно оптимізації виробництва, моделюють бізнес-процеси для отримання найбільшого прибутку.
Таких фахівців готують у вищих навчальних закладах математичного або технічного профілю. Системний аналітик повинен відмінно володіти навичками роботи з ПК, вміти будувати інформаційні системи та використовувати принципи системного аналізу, знати технічну англійську мову. Деякі компанії наймають навіть фахівців без досвіду, пропонуючи їм повний соцпакет та зручний графік роботи.
Фахівець у сфері ІТ-технологій
У сучасному світі відбувається стрімкий розвиток нанотехнологій та робототехніки. Тотальна комп’ютеризація та автоматизація можлива лише за участі спеціалістів, які володіють аналітичним мисленням, знають технічну англійську, можуть виконувати монотонну роботу та аналізувати її, вміють працювати з сучасними ІТ-технологіями.
Тому компанії постійно шукають представників таких професій:
-
WEB-інженер;
-
програміст;
-
системний архітектор;
-
розробник програмного забезпечення;
-
фахівець з інформаційної безпеки;
-
системний адміністратор.
Менеджер з продажу
Ключовою метою діяльності будь-якої компанії є отримання прибутку шляхом продажу своїх товарів або послуг. Менеджер з продажу працює безпосередньо з клієнтом, тому повинен відмінно володіти навичками комунікації, мати чітку та правильну мову, вміти працювати з великими обсягами інформації та базовими програмами ПК, бути стресостійким та цілеспрямованим.
Основні обов’язки менеджера з продажу:
-
ділові переговори з клієнтом;
-
виконання встановленого плану продажів;
-
розширення клієнтської бази;
-
аналіз ринку та попиту;
-
оформлення супровідної документації.
Вирішальний фактор, що впливає на розмір заробітної плати такого фахівця — досвід продажів. Більшість компаній пропонують менеджеру з продажу стандартну ставку та відсоток від прибутку, а також спеціальні бонуси та премії для додаткової мотивації.
Дизайнер
Багатьом компаніям потрібні люди, які здатні генерувати креативні ідеї, створювати оригінальні бренди, яскраву рекламу або нові девайси. Головне завдання дизайнера — привернути увагу покупця до товару чи послуги. Такий фахівець повинен мати розвинену фантазію та нестандартне творче мислення, вміти працювати в режимі багатозадачності та володіти навичками роботи з графічними редакторами на ПК.
Дизайнер може працювати дистанційно, самостійно вибираючи собі графік. Здобути цю спеціальність можна у профільному вищому навчальному закладі або на спеціальних курсах.
Юрист
Жодна велика компанія не може обійтися без кваліфікованого правознавця, а хороші юристи завжди мають попит і серед звичайних людей, допомагаючи їм зорієнтуватися у правовому полі.
Юрист повинен відмінно знати закони та нормативні акти, володіти навичками комунікації, бути врівноваженим та терплячим, слідкувати за юридичними нововведеннями. Таких фахівців готують у профільних університетах, а після завершення навчання людина може працювати адвокатом, нотаріусом, юристом-консультантом, суддею або прокурором.
HR-менеджер
Успішна діяльність компанії напряму залежить від її співробітників, тому багато роботодавців приділяють велику увагу формуванню свого кадрового ресурсу. HR-менеджер — це менеджер по персоналу, який відповідає за кадрову політику та створення комфортної атмосфери у робочому колективі.
Основні обов’язки такого фахівця:
-
правильна організація робочого процесу;
-
пошук та відбір кандидатів на вільні посади;
-
кадрова політика відповідно до чинної законодавчої бази;
-
організація підвищення рівня кваліфікації співробітників;
-
розробка системи мотивації та штрафних санкцій для персоналу;
-
аналіз ринку праці та донесення отриманої інформації до керівника;
-
інформування персоналу про кадрові рішення керівництва компанії.
HR-менеджер повинен бути комунікабельним, вміти викликати довіру та прихильність у співрозмовника, володіти організаторськими здібностями та знати діловодство. Здобути спеціальність можна у вищому навчальному закладі на факультеті менеджменту.
Коуч
Такі спеціалісти допомагають людині досягти поставленої мети та кардинально відрізняються від звичайних викладачів або вчителів. Коуч стимулює розвиток внутрішнього потенціалу людини, розвиває у неї навички самостійного розв’язання різних життєвих або робочих ситуацій. Бізнес-коучі часто працюють з менеджерами середньої та вищої ланки у великих корпораціях, допомагаючи їм реалізовувати завдання компанії. Повноцінно розкрити свої внутрішні таланти та розставити акценти у різних життєвих сферах допомагають лайф-коучі.
Такий фахівець повинен бути відмінним психологом, вміти знаходити індивідуальний підхід до кожної людини, мати відповідні профільні знання в обраній сфері та високі комунікативні навички. Здобути професію коуча можна у спеціалізованих школах та лише за наявності певного життєвого досвіду.
Ринок праці постійно змінюється. Але при виборі професії важливо завжди враховувати свої особисті якості та рівень попиту на різних фахівців.