Протидія булінгу (у форматі SCORM)
РозпочатиОпис курсу
Курс “Протидія булінгу” розроблено практикуючими психологами, тренерами з емоційного інтелекту, Мариною Писаренко, Аліною Сугаренко та Златою Біневич.
Ця навчальна програма створена на базі сучасних знань та практичних напрацювань щодо дієвих методик та інструментів профілактики, запобігання та протидії булінгу в закладах освіти та родинах. Учасники курсу зможуть отримати теоретичні знання у цій сфері, а також практині інструменти - основні алгоритми реагування у випадках булінгу в закладах освіти, покрокові інструкції та поради щодо роботи із жертвами булінгу, кривдниками та їх батьками, вдосконалити механізми профілактики булінгу у закладі освіти та в родині.
Інформація, використана у цій навчальній програмі, взята зі спеціальної літератури та інтернет ресурсів. Вона відповідає чинному законодавству України – Закону України щодо протидії булінгу (цькуванню) і нормам міжнародного законодавства у сфері захисту прав людини.
Мета курсу:
-
надати теоретичні знання про явище булінгу та його різновиди;
-
сформувати цілісне розуміння причин та механізмів виникнення булінгу як в закладах освіти, так і в родині;
-
познайомити учасників з конструктивними та ефективними стратегіями, методами, техніками роботи щодо профілактики та запобігання булінгу в закладі освіти;
-
надати чіткі алгоритми реагування в разі ситуації, яку можна розцінювати як таку, що є випадком булінгу, для вчителів, працівників закладу освіти, батьків жертв булінгу та агресорів;
-
познайомити учасників із базовими ідеями для тренінгових та освітніх програм, які дозволяють запобігти ситуаціям булінгу, сприяють формуванню здорових стосунків, взаєморозумінню, повазі та співпраці, як в закладах освіти, так і в родинах.
Цей курс розроблено для:
- людей, що прагнуть поглибити свої знання щодо явища булінгу та дієвих інструментів його запобігання;
- вчителів, адміністративних та інших працівників закладів освіти, які зіткнулися чи можуть зіткнутися з явищем булінгу,
- для батьків, діти яких мають досвід жертви чи ініціатора цькування;
- для батьків, які мають підозру, що з їх дитиною щось не гаразд;
- для молодих педагогів, психологів-початківців, а також для студентів, що здобувають педагогічну чи психологічну освіту;
- широкого кола людей, які не є байдужими до питань насильства та прагнуть долучитися до створення здорового правового суспільства, де пануватиме взаємоповага, безоціночне прийняття та створюватимуться найкращі умови для розкриття потенціалу кожної дитини та людини, не залежно від соціальних, фізіологічних, психологічних, національних, релігійних чи гендерних особливостей.
Структура курсу:
Урок 1 “Булінг: визначення, види, причини, наслідки та дослідження щодо України.”
Урок 2 “Якщо я зіткнувся (-лася) з буллінгом: що робити?”.
Урок 3 “Профілактика булінгу в навчальному закладі та в родині”.
Головні герої:
Оксана Іванівна Удод - вчителька та класний керівник. Вона пам'ятає свій дитячий досвід, коли зіткнулася із ситуацією цькування в школі. Тому вона вирішила робити все, щоб кожна дитина почувалася комфортно у класі.
У першому уроці Оксана Іванівна розповідає, що можна вважати булінгом, основні поняття та чому булінг - поганий для всього колективу.
У другому уроці Оксана Іванівна досліджує, що робити якщо булінг вже має місце.
У третьому - як запобігти булінгу.